Меню сайта

ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Безпечний інтернет для педагога

Педагогам:

Звертати увагу на будь які зміни в поведінці підлітка.

 Це може бути зміна настрою, агресія, або навпаки- байдужість до оточуючих, небажання спілкуватись, або напускна товариськість, взагалі будь-яка відмінність в звичайній поведінці студента не повинна пройти повз увагу педагога.

 Також потрібно звертати увагу на зовнішні тривожні прояви- наявність порізів на тілі, або символічних малюнків, талісманів, що раптово з*явились у студента.

Пам`ятайте, що в групі ризику може опинитись будь який підліток, незважаючи на соціальний стан.

 

 

Емоційне вигорання

Відомо, що професія педагога є найбільш енергетичновтратною для людини. Заради самореалізації в сфері педагогіки потребуються значні інтелектуальні, емоційні та психічні навантаження.

В останні часи проблема збереження психічного здоров`я педагогів стала особливо актуальна. Сучасне суспільство диктує свої правила: зросли вимоги з сторони батьків, керівництва, суспільства в цілому до особистості педагога. Потребується творчий підхід до роботи,проектная діяльність,новаторство,педагогічні технології.

Разом з цим росте нервово-психічне напруження, перевтома.

Такі ситуації доволі швидко призводять до емоційного виснаження педагогів т.з. «синдрому емоційного вигорання» результатом чого є агресія, тривожність, категоричність суджень.

Ці прояви значно обмежує творчість та свободу, професійний зріст та прагнення до самовдосконалення.

Результатом чого стає негибкість мислення, черезмірна прямолінійність, авторитарність.

Емоційне вигорання – це свого роду відпрацьований особистістю механізм психологічного захисту в формі повного чи часткового виключення емоцій у відповідь на психотравмирующий вплив.

Симптоми емоційного вигорання:

  • Негативний настрій по відношенню до звичних задач, відсутність креативності і мотивації, незадоволення роботою
  • Хронічна втома та виснаження
  • Зниження кількості та якості персональних досягнень, недбалість
  • Відчуття провини та непотрібності
  • Уникнення відповідальності і вирішення проблем, спроби виправдати себе
  • Цинізм, заздрість, спалахи агресії, або байдужість до колег, учнів, близьких
  • Негативна оцінка себе в контексті конкреної діяльності

Іноді з`являються фізичні симптоми:

  • Зниження імунітету
  • Головна біль
  • Безсоння
  • Порушення шлунково-кишкового тракту

Психічна саморегуляція- це управління своїм психоемоційним станом з допомогою слів, образів, і тілесних функцій.

«Уява з користю»

В психотерапії напрямок використання образів називається візуалізацієй.

Уявіть, що ви відрізаєте дольку лимону, або відкусуєте зелене хрумке яблуко. Скоріш за все ви відчуєте, що у роті з`явилась слина. Так наш організм реагує на ті образи, що ми створюємо в своїй уяві.

Як можна використати цю особливість?

Якщо бажаєш прокинутись бадьорим, ми повинні уявити саме так наше пробудження з максимальною деталізацією образів, якщо бажаєш розслабитись, можна уявити наприклад- що ті тільки- но після розслаблюючого масажу, або ось зараз випив чашку запашного чаю.

Також уява може допомогти відреагувати емоції, наприклад гнів- не обов`язково бити посуд в реальності. Достатньо уявити собі закривши очі це дійство в красках та деталях – ефект полегшення також буде.

Вправа П`ЯТІРКА»

Ця вправа може зайняти не більш хвилини часу, але буде доволі ефективною.

Зробіть паузу. Озирнитесь по сторонам, та зверніть увагу на:

  • 5 предметів різних кольорів
  • 5 звуків (вітер за вікном, кроки по корідору..)

5 тілесних відчуттів (як кофтинка торкається до тіла, який на дотик стіл…)

«Думки в листі»

Корисно використовувати або на ніч, або коли відчуваєте,що голова «пухне від справ».

Візьміть лист папіру або створіть документ і впишіть туди думки, що «крутяться» в голові в хаотичному порядку незалежно від важливості. І так до відчуття, що «все, в голові нічого не залишилось». Після такого переносу інформація залишається в зовнішньому мирі та немає необхідності втримувати її в оперативній пам`яті.

«Розтяжка мислення»

Ефективне мислення- це те, що допомогає вирішувати проблеми, досягати цілей та не загоняти себе в страхи та негатив.

Тому, якщо ви помічаєте в собі схильність до тривожності чи песимізму, спробуйте «розтягнуть» своє мислення з допомогою гри:

«як це погано..» продовжіть- « і це добре, тому, що…..».

Наприклад: «Я помилився в звіті.. і це добре, бо тепер я цю помилку більше точно не зроблю»

Мета вправи- збити себе зі шляху негативної оцінки ситуацій.

ДИСТАНЦІЙКА!

Один з важливіших факторів успішного дистанційного навчання є правильна мотивація підлітка. Так як студенти більший час проводять в самостійному засвоєнні матеріалу, їм необхідні концентрація уваги, наполегливість, бажання вчитись і отримувати знання.

 

Що традиційно мотивує дитину до навчання?

- добрі відмітки

- похвала

- успіх, подарунки та бонуси. Бажання обігнати однолітків

- страх (перед невдачами в подальшому житті, батьками..)

- можливість самореалізації, отримання впевненості в собі

 

Для студента правильно встановлена мотивація є основоположною в успіху отримання знань та навчання.

Страх, матеріальні стимули, відмітки, прогнози на майбутнє, змагання з однолітками- доволі нестабільні передумови до становлення правильної мотивації, бо провокують виникнення негативних якостей особистості (заздрість, марнославство, маніпулятивність , жадібність)

Стійкий ефект має внутрішня мотивація - усвідомлене прагнення к знанням як к джерелу нескінченного розвитку, самореалізації, пошуку і досягненню супутнього успіху.

Це - мотивація усвідомленої дії. Коли студент виконує роботу не за додаткові переваги чи страх, винагороду тощо, а для того, щоб ОТРИМАТИ ЗНАННЯ! Стати розумнішим, розширити свій обрій, підійнятись в особистісному розвитку.

Як можна в цьому допомогти?

    Педагогу:

  • Зробити матеріал максимально доступним до сприйняття. В виграші завжди завдання, що дають можливість к дослідженням та самостійним відкриттям, де учень САМ відкриває закони, виробляє теорії, докопується до суті.
  • Заохочувати в самостійних роботах, навіть не завжди якісних- це потужний стимул к стійкої мотивації самоосвіти.

 

І, головне - будьте терплячі, зерно не враз проростає. Треба поливати, полоти. Доглядати, щоб потім воно порадувало вас квітами. Любіть дітей та поважайте їх бо по факту народження вони вже - особистість і з цим треба рахуватись, щоб заслужити їх повагу до вас.

 

 

ПАМ'ЯТКА

ПІДВИЩЕННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ!

 

Щоб попередити стрес, варто займатися підвищенням своєї стресостійкості.

Для впевненого протистояння стресу, важливі декілька факторів:

  • ефективне планування часу;
  • схильність до оптимізму;
  • уміння розслаблятися;
  • розуміння своїх емоцій.

 

Внутрішній стрижень

Це словосполучення, мабуть, найбільш точно описує таке поняття, як стресостійкість. Тому використовуйте візуалізацію внутрішнього стрижня (аутотренінг).

Під час аутотренінгу уявляйте, що - ні сильний вітер, ні дощ, ні град не можуть змусити Вас зупинитися і зігнутися під впливом негоди. Ви продовжуєте йти до своєї мети, а негода поступово закінчується, і не завдасть Вам шкоди.

Управління емоціями

Вчитися контролювати гнів або роздратування.

На самому початку конфліктної ситуації постарайся розпізнати спалах гніву і під час стресу «загасити його».

Можете робити це подумки: уявіть, як Ваша емоція розгорається у вигляді багаття, а Ви виливаєте у вогонь чашку води. Така вправа, підвищує стресостійкість.

Не забувайте вчасно «випускати пар», якщо негатив, взяв над Вами верх. Після такого дня краще повністю викластися на тренуванні або по дорозі зайти в зал для занять боксом.

Альтернатива — це комедія, від якої Вам буде смішно або компанія з людиною, яка зможе Вас розвеселити.

 

 

 

Самоконтроль і позитивний настрій

Не варто ставитися до стресових ситуацій бездумно і несвідомо. Щоб зрозуміти, як підвищити стресостійкість, виконуйте таку вправу:

Як тільки Ви відчуваєте нервове напруження, проаналізуйте свій стан і спробуйте привести його в норму: сповільнити серцебиття, налагодити нормальне дихання, направити потік думок у раціональне русло. Такий тренінг зменшить стрес і навчить протистояти йому.

Як можна рідше уявляйте собі негативний розвиток подій у ситуації, яка викликає у Вас тривогу. Навпаки — уявляйте, як все вже закінчилося, при цьому, з найкращим для Вас результатом.

 

 





















Календарь
«  Март 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031